dimarts, 26 de novembre del 2013

Cine: En flames

Este dissabte he vist l’esperada segona peŀlícula de la trilogia de llibres Els jocs de la fam.

Fiquem-nos una mica en context: jo no coneixia ni estes peŀlícules ni estos llibres, fins que l’any passat em van convidar a vore’n la primera part, que estava encara al cine. No sabia quin era el tema ni de què s’hi parlava, però una vegada vaig estar a dins, m’agradà molt l’argument. De totes maneres, allà es va quedar, i no me’n vaig recordar més durant mesos.

No obstant això, quan fa poc vaig voler millorar el meu valencià i hi vaig buscar literatura, vaig mirar per damunt un llistat de llibres, i este em va cridar l’atenció, precisament perquè ja n’havia vist la peŀlícula. I com que havia passat tant de temps des que la vaig vore (un poc més d’un any), vaig gaudir molt de la seua lectura. Poc després vaig tornar a vore la peŀlícula, esta volta amb una visió diferent, ja que m’acabava de llegir el llibre.

En acabar eixe (que, per cert, em va agradar molt), vaig decidir encetar la segona part. La llàstima és que no la vaig poder acabar abans de vore la peŀlícula, en portava el 70% (quan lliges al Kindle, és més directe saber el percentatge que no les pàgines que en portes llegides). I he de dir que em va agradar molt, no em va decebre gens. És veritat que el llibre i la peŀlícula són diferents; per exemple, el llibre es narra en primera persona, i per això és molt més fàcil introduir-te el context històric en què es desenrotllen els esdeveniments; en la versió cinematogràfica, però, hi introduïxen xicotets talls de personatges parlant que no hi existixen en el llibre, amb la intenció que sàpies per què ocorre el que ocorre.

Els efectes especials, per descomptat, genials, tot i que no és el que jo busque en una peŀlícula. El roín és que ja tinc ganes de la tercera part... el llibre electrònic en català està molt car encara (i passe de llegir-lo en una altra llengua, després dels dos anteriors) i no en faran una, sinó dos peŀlícules, la qual cosa tampoc no m’agrada. L’estrenen l’any que ve, caldrà anar a vore-la.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada