dimarts, 6 d’agost del 2013

Curteta reflexió a Xàbia

El diumenge vaig estar amb el meu xic a Xàbia, i amb ma germana (va ser idea seua). Jo no havia estat mai per eixa zona, així que va ser bona idea anar-hi a la platja.

Curiosament, vam veure el dia anterior a les notícies que molts turistes anaven a Xàbia a les platges de roca... nosaltres vam anar a una de sorra, afortunadament. Va ser interessant, l'aigua estava molt bona per a banyar-s'hi (no estava gens calenta) i vaig veure per primera vegada en ma vida una medusa de les que hi ha a eixos indrets del Mediterrani.

Abans de marxar d'allà, vam passar per una botiga per a comprar una ampolla gran d'aigua. Quan sóc al País Valencià, les frases senzilles les faig normalment en Valencià per a acostumar-me a usar a llengua; sense pensar-ho molt, li vaig dir al meu xic, mentre mirava la nevera: "no n'hi ha, d'aigua gran". Quina va ser la meua sorpresa quan, sense parlar amb ella, la xica que treballava a la botiga em va respondre, en valencià, que sí que en quedava una.

Serà un detall sense importància, però va lligat amb allò que vaig dir a l'entrada del meu blog de fa una setmana. Si fem servir la llengua, farem que els altres la facen servir també. I allò és el que ens va passar; la xica parlava en castellà amb tothom, i si ens haguérem dirigit a ella en castellà, el valencià ni s'hauria sentit. Li vam donar una raó per a fer servir la llengua de la terra.

Gota a gota s'omple la bóta!

2 comentaris:

  1. Eixa botiga és un supermercat xicotet davant la platja de l'Arenal?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Va ocórrer fa tres anys, però si no recorde malament, no era davant de la platja sinó a l'avinguda que hi ix (segons Google, avinguda de l'Arenal?). Lamente no poder donar-te'n més dades.

      Elimina